قیمت نخود 1401

قیمت  نخود 1401

نخود ، ماده ای غذایی و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلفی می باشد که در بازار کشورمان ، انواع این محصول ارائه می گردد. درسال 1401 قیمت این محصول افزایش چشمگیری  نسبت به سال قبل داشته است که با افزایش 283 درصدی قیمت در صدر جدول قیمت ها قرار دارد.

قیمت نخود

قیمت هر کیلوگرم نخود در سال 1400، ۱۲ هزار تومان بود ولی دراردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ۴۶ هزار تومان رسید و به این ترتیب ۲۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد قیمتی داشته است.

مطابق با داده‌های جهانی، ذخایر نخوددر دنیا امسال احتمال میرود تا ۲۰ درصد کاهش یابد. آب‌وهوا و جنگ به ذخایر حبوبات مخصوصانخود آسیب رسانده و قیمت آنها را افزایش داده است .و بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به نخود می باشد که در پاراگراف بالا توضیح داده شد.

به گزارش بازار نیوز مقایسه ی میزان افزایش قیمت حبوبات درسال 1401 نسبت به پارسال مطابق با جدول زیر به حضورتان اعلام میگردد.

انواع نخود روس

نخود روس موجود در بازار ایران به دو دسته تقسیم می شود :

نخود روس رسمی : این نوع از نخود روس به دلیل کیفیت بالاتری که نسبت به نخود روس فرنگی دارد قیمت بالاتری دارد . که قیمت این نوع نخود وارداتی در مقایسه با نخود ایرانی هم سایز خودش پایین تر است.

نخود فرنگی روس : از ویژگی های نخود فرنگی روس ریز بودن و تلخ و تیز بودن دانه های آن است به همین دلیل این نوع از نخود قیمت بسیار پایینی دارد. نخود فرنگی روس ارزان ترین نخود موجود در بازار حبوبات است.

pea.kermanshah.photo
فولات ، روی و ویتامین های موجود در نخود به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.
نخود روس :

 

نخود رسمی روس که همان  نخود ابگوشتی معمولی است یکی از نمونه های نخود موجود در بازار است.

این نخود بر اساس اندازه های آن به دو نمونه ریز و درشت تقسیم می شود. ظاهر این نوع نخود با نمونه های دیگر موجود یکی است ولی به دلیل سایز کوچکتر آن نسبت به انواع دیگر نخود کمتر مورد توجه است.

 

یکی از دلایلی که باعث شده این نوع از نخود در بازار علی رغم اینکه سایز کوچکی که دارد باز هم مورد خرید و فروش قرار گیرد قیمت بسیار پایین آن است.

mehrgrains.pea.photo
مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در نخود به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کمک می کند.
نخود فرنگی خشک روسیه :

 

نخود فرنگی روس دسته دوم از نخود روس موجود در بازار حبوبات ایران است که به آن نخود فرنگی خشک روسیه گفته می شود.

 

این محصول همان نخود فرنگی سبز است که پس از خشک کردن مصارف دیگری دارد. از این نوع نخود برای تهیه فلافل و یا تبدیل آن به لپه استفاده می شود.

انواع نخود دو خان در کشور :

 

نخود دو خان از انواع نخود است که در مقایسه با نخود سه خان که نخود آبگوشتی هم می‌گویند و نخود ریز که به آن نخود فلافلی هم می گویند بزرگتر است که اندازه انواع نخود مثل نخود سه خان قیمت زیادتری را خواهد داشت.

 

و کشور ما از کشور  های موفق و پیشرو در زمینه تولید انواع مختلف نخود است طوری که ضمن کاشت و برداشت نخود که سالانه در کشور به میزان زیادی انجام می شود ، صادرات این محصول نیز به کشورهای گوناگون انجام می‌شود.

mehrgrainss.photo.beans
نخود حاوی کربوهیدرات های پیچیده بوده و پس از مصرف به سرعت قند خون را افزایش نمی دهد و باعث افزایش انرژی بدن می شوند.
کیفیت و قیمت نخود دوخان :

 

نخود دو خان به سبب داشتن کیفیت و قیمت خوب به صورت معمول با استقبال و پذیرش عمومی بسیاری مواجه شده است.

 

نخود یک محصول تقریبا داخلی در کشور ما است که بیشتر نیاز آن در کشور تولید می‌شود و این میزان تولید خوشبختانه توانسته است نیاز داخلی را برطرف کند و تا حدودی از واردات این محصول بکاهد.

 

و این عامل سبب می‌شود که به تولید کنندگان و کشاورزان در داخل کشور کمک بیشتر شود و خیلی به اقتصاد کشور کمک شود. بیشتر نخود تولید شده در استان کرمانشاه است که قطب اول و اصلی در داخل کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
مقالات مرتبط
بهترین نخود کشور برای صادرات

بهترین نخود کشور برای صادرات

قیمت  نخود 1401

قیمت نخود 1401

قیمت روز نخود فلافلی ( نخود کرمانشاه )

قیمت روز نخود فلافلی ( نخود کرمانشاه )

صادرات نخود چه تاثیری بر قیمت آن میگذارد ؟

صادرات نخود چه تاثیری بر قیمت آن میگذارد ؟

قیمت روز نخود کرمانشاه در سال 1400

قیمت روز نخود کرمانشاه در سال 1400

نخود ایرانی و انواع نخود از نظر رنگ

نخود ایرانی و انواع نخود از نظر رنگ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.