لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی
لوبیا خارجی :

 

این لوبیا هم مثل لوبیاهای دیگر از خواص بینظیری برای سلامتی بدن برخوردار می باشد که می توان از خواص این لوبیای خارجی به تقویت حافظه ، سم زدایی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، کمک به کاهش وزن ،  کمک به افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند و کمک به افرادی که به بیماری قلبی و عروقی میتوان اشاره کرد.

 

مزایای لوبیا خارجی :

 

لوبیا به افرادی که فشارخون بالا و اسید فولیک آنها توصیه نمی شود. البته باید گفت که کربوهیدات موجود در لوبیا به عنوان نشاسته شناخته می  شود و نشاسته موجود در لوبیا باعث دیر هضم شدن لوبیا در معده می شود و افرادی که در مشکلات معده دارند.

 

لوبیا اگر چه آهن موجود برخوردار است و آهن موجود در آن برای بدن مفید است اما استفاده بیش از حد از لوبیا باعث آسیب مغزی و بالا رفتن آهن بدن می شود و آهن بیشتر باعث رسوب گذری در بدن  می شود.

لوبیا چیتی دارای ویتامین ث زیادی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

لوبیا چیتی خارجی یکی از انواع لوبیاها می یاشد که در مناطق مختلف جهان و ایران که در منطقه لرستان رشد می کند و این لوبیا از جمله گیاهان دو لپه ای می باشد و دارای طعم خوشمزه تری نسبت به سایر لوبیا ها می باشد و این لوبیا نیز دارای نفخ کمتری می باشد.

 

و همچنین میزان پروتئین و فیبر موجود در آن نسبت به انواع لوبیاها بیشتر است طوری که میزان پروتئین آن با گوشت برابری می کند و اینکه لوبیا چیتی از جمله پر مصرف ترین لوبیاها در کشور ایران می باشد و دارای طرفداران زیادی است.

تفاوت بین لوبیا چیتی ایرانی و خارجی :

 

لوبیا چیتی یک نوع حبوبات غنی از مواد مغذی و پروتئین است که جایگزینی برای این لوبیا در برنامه غذایی وجود ندارد. خیلی از خریداران تمایل دارند تا لوبیا چیتی ایرانی را از خارجی تشخیص دهند و تفاوت آن ها با یکدیگر را تشخیص دهند.

تفاوت بین نوع خارجی و ایرانی لوبیا چیتی :

 

  1. لوبیا خارجی وزن کمتری نسبت به لوبیا ایرانی دارد.
  2. دانه های لوبیا خارجی درشت تر از دانه های لوبیا ایرانی است.
  3. لوبیا چیتی خارجی در هنگام خیساندن، بخشی از پوستش از آن جدا می شود.
  4. پخت لوبیا خارجی زمانی کمتر از لوبیا ایرانی را دارد.
mehrgrains.Pinto beans.photo
لوبیا چیتی که بیشترین استفاده را در میان کارخانه های کنسرو سازی دارد ، هم از نوع خارجی و هم از نوع ایرانی ، در اختیار کارخانه های تولیدی قرار می گیرد.
روش کاشت  لوبیا خارجی :

 

لوبیا خارجی از جمله محصولاتی است که به زمین مناسب و آب مناسب مثل گیاهان دیگر برای رشد خود نیاز دارد لوبیا نوعی آیاکوک است که از آمریکا به اروپا آورده شد و از آنجا به سایر کشور ها صادر شد.

 

لوبیا به سرما حساسیت بسیار بالایی دارد و نمی تواند در فصل زمستان مثل محصولات دیگر به رشد خود ادامه دهد و باید در فصل بهار کاشت میشود و برای رشد به نور آفتاب زیاد نیاز دارد و به کود و آب و به میزان لازم نیاز دارد اما به آب بسیار زیاد حساسیت دارد و یاید در آبیاری آن دقت به خرج داده شود. و در سمپاشی و کود دهی به موقع می تواند نقش به موقعی ایفا کند. البته لوبیا زمانی قابل برداشت می شود که حدود 75 درصد زمین لوبیا تغیر رنگ داده باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت لوبیا خارجی :

 

عوامل اصلی که می تواند بر قیمت یک محصول تاثیر بگذارد واردات و صادرات آن به کشور های همسایه و خارجی می باشد. البته کاهش حجم نوسانات در ارز دولتی  باعث می شود که قیمت حبوبات و عرضه و تقاضا از کشور های همسایه کاهش یابد و گاهی دلایلی مثل کاهش بارندگی و کاهش کشاورزی و به موقع صادرات و واردات نشدن حبوبات و به موقع برداشتن نشدن محصولات از زمین های کشاورزی می تواند در عوامل قیمت لوبیا تاثیر بگذارد و قیمت لوبیا را با کاهش مواجه می کند.

 

و اما اگر لوبیا در زمان و مکان درست صادر بشود و به دست مشتری برسد می تواند قیمت را با افزایش مواجه کند.

mehrgrains.photo.Pinto beans
لوبیا چیتی علاوه برا خوش طعم بودنش برای بدن انسان های نیز فواید زیادی دارد ، لوبیا چیتی میتواند در خشکی پوست ، جلوگیری از ریزش مو،تنظیم قند خون ، کاهش کلسترول ، درمان یبوست و … کمک کند.

اگر سایز لوبیا درست باشد و از کیفیت خوبی بررخوردار باشد می تواند در قیمت لوبیا تاثیر مثبت بگذارد.

 

محصولات  و حبوباتی که  از سایز و کیفیت و تمیزی بالایی برخوردار باشند از قیمت بالایی  هم برخوردار خواهند بود.

 

البته هر چه قدر لوبیا کرم خورگی و خرابی آن بیشتر باشد فروش کم تر و قیمت کم تر نسبت به دیگر لوبیاها خواهد داشت.

 

در سال جدید نرخ تورم حجم واردات و نرخ واردات می تواند تاثیر مهمی در عرضه و تقاضا  داشته باشد. حبوبات نقش بسیار مهمی در سبد غذایی انسان ها دارند اما وابسته به موقعیت جغرافیایی که وجود دارد برخی از حبوبات در برخی از مناطق استان به علت آب و هوای تا مناسب کاشت نمی شوند و آن حبوبات در مناطق بسیار کم یاب می باشد و گران می باشد و اگر هم هست به علت کم یاب بودن گران هستند و مردم نمی توانند از آن ها استفاده کنند. عوامل بسیار هم در قیمت لوبیا موثر هستند.

Pinto beans.photo
لوبیا چیتی یکی از دشمن های چربی هست و با افزایش وزن مخالف هست به همین دلیل یکی از غذا های ورزشکاران به حساب میاد.

لوبیا خارجی در ایران به صورت وارداتی و صادراتی از قیمت بالای برخوردار می باشد البته این قیمت هر ساله با نرخ ارز و تورم محاسبه می شود که  اگر این تورم بخواهد پایین بیاید باید میزان کاشت در کشور را بالا برد. در کشور خودمان برخی از کالا از اهمیت و جایگاه و ویژه برخوردار هستند که در بین مردم از فروش بیشتری برخوردار هستند و هر ساله هزاران هزار کیلو از این حبوبات در سراسر ایران به فروش می رسد و در قیمت محصول هر ساله تاثیر مثبت می گذارد.

 

تجارت و واردات لوبیا خارجی (حبوبات ) یکی از مواد غذایی است که در طی بحران بازار های داخلی بازار و مواد غذایی و حبوبات را تحت تاثیر قرار داده است تجارت حبوبات یکی از تجارت هایی است که ایران در سال های اخیر ایران درگیر آن بوده است جزء حبوباتی است که ایران به عنوان تجارت و واردات از آن استفاده می کند و از این راه سرمایه بسیار زیادی به دست می آورد واردات کننده گان هر ساله با گونه ها و پیشنهاد ها و قیمت های مختلفی به کشور های مختلف صادر می کنند.

 

مهم ترین دلایلی که عمده فروشان عرضه کننده باکیفیت بودن نزدیک بودن شهر ها به یکدیگر است که صادر می کنند و البته صادر کردن حبوبات از روسیه به ایران و سایر کشورها قابل توجه این است که جای خالی حبوبات را پر کنند.

Pinto beans.photo
یکی از مهم ترین پارامتر هایی که به قیمت لوبیا چیتی تاثیر میگذارد کیفیت مطلوب آن است.
قیمت لوبیا چیتی خارجی :

 

قیمت لوبیا چیتی خارجی ، هر چند با وجود هزینه های گمرک و واردات ، از لوبیا چیتی ایرانی ارزان تر است.

خواص لوبیا چیتی ایرانی و خارجی :

 

خوصیات لوبیا چیتی ایرانی با خصوصیات لوبیا خارجی یکی نیست و لوبیای ایرانی به خاطر خاک آن منطقه و مواد مغذی موجود در خاک ایران در منطقه لرستان دارای خواص بیشتری نسبت به نوع خارجی آن می باشد و علاوه بر خاک اب نیز بر خواص موجود در لوبیا نیز تاثیر گذار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.