صادرات لوبیا سفید ایرانی در سال 1400

صادرات لوبیا سفید ایرانی در سال 1400

صادرات لوبیا سفید ایرانی در سال ۱۴۰۰ به چه میزان است ؟ آیا شما با نحوه ی صادرات لوبیا سفید در سال ۱۴۰۰ آشنایی دارید؟ چه مقدار از این لوبیا صادر می‌شود؟

خواص لوبیا سفید :

 

به گزارش سایت مشرق نیوز ، لوبیا سفید یکی از انواع لوبیاها و از خانواده‌ی حبوبات است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد و به تقویت حافظه ، درمان کم خونی ، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند.

صادرات لوبیا سفید ایرانی :

 

لوبیا سفید یک نوع محصول تقریبا داخلی است و در داخل کشور به صورت گسترده کشت می‌شود و بعد از برداشت این محصول روانه ی بازار داخلی کشور می‌شود و این محصول در داخل کشور به عنوان یک محصول با کیفیت به حساب می آید.

 

بیشتر تاجران و بازرگانان چشم به صادرات آن دوخته اند و سالانه مقدار زیادی از این محصول به کشورهای همیسانه صادر می‌شود و از بین کشورهای که صادرات لوبیا سفید به آن خیلی گسترده صورت می‌گیرد ، کشور عراق است.

تولید لوبیا سفید :

 

لوبیا سفید در ایران در استان هایی همانند استان مرکزی ، استان لرستان ، استان کرمانشاه و … تولید می گردد.

 

لوبیا سفید قرقیز از کشور قرقیزستان به عنوان یک نوع لوبیای سفید خارجی وارد کشور ما می گردد.

البته این را نیز بدانید که لوبیا سفید ایرانی یک نوع لوبیا سفید ریز ، و  لوبیای سفید قرقیز ، لوبیا سفید درشت می باشد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا ، لوبیا سفید از قدیم الایام در رژیم غذایی ایرانیان وجود داشته است ، از مهم ترین غذا هایی که با لوبیا سفید تهیه می شود می توان به آش رشته ، آبگوشت دیزی و … اشاره کرد.

یکی از مهمترین خواص لوبیا سفید این است که موجب کاهش قند خون می‌شود. همچنین لوبیا سفید فشارخون را هم کاهش می‌دهد.
معیارهای تعیین قیمت لوبیا سفید :

 

  1. تازه بودن لوبیا سفید
  2. درشت بودن یا ریز بودن لوبیا سفید
  3. شکل ظاهری لوبیا سفید
  4. یکدست بودن دانه های لوبیا سفید
  5. بوجاری یا دستچین بودن لوبیا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  یکی از لوبیا‌ های جادویی که خواص شگفت انگیزی را در خود پنهان کرده است لوبیا سفید است.

به گزارش آسان طب ، لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال‌های ‏آزاد بدن می شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

واردات لوبیا سفید به داخل ایران :

 

لوبیا سفید به دلیل مصرف کمی که در ایران دارد واردات بسیار کمی هم دارد که معمولا  لوبیا سفید ایرانی پاسخگوی نیاز بازار ایران است.

 

اما در موارد کمی همچون افزایش قیمت لوبیا سفید ایرانی ، واردات آن به داخل انجام میشود.

beans wite.photo
به گفته محققان مصرف لوبیا سفید موجب نوسازی سلول‌ ها شده و همچنین برای درمان کم خونی توصیه می‌شود. همچنین مصرف لوبیا سفید برای هیچ کدام از گروه‌ های خونی مشکل ساز نیست.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، این لوبیا یک طبقه متفاوت از رایج ترین لوبیا هایی که در جهان یافت می شود ، به طور علمی نام آن به عنوان فاسولوس وولگاریسمی می باشد.

خواص لوبیا سفید ایرانی :

 

این محصول با میزان قابل توجهی کربوهیدرات دارد که در ۲ کشور آمریکا و بریتانیا خیلی مورد مصرف قرار می گیرد. لوبیا سفید در طب سنتی نیز استفاده می‌شود و خواص فراوانی دارد به همین دلیل گفته می‌شود که لوبیا سفید غنی از خواص و فواید می باشد.

mehrgrains.photo.beans.white
یکی دیگر از خواص لوبیا سفید این است که به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند.
کشت لوبیا سفید :

 

لوبیا سفید یک محصول داخلی خوش خوراک می باشد این محصول در داخل کشور کشت می‌شود و بعد از برداشت آن روانه بازار داخلی می‌شود البته این را نیز بدانید که بلافاصله بعد از کشت این محصول وارد بازار داخل نمی‌شود چون بعد از کشت به بوجاری و تمیز کردن نیاز دارد تا اولا تبدیل به یک محصول باکیفیت گردد و سپس وارد بازار شود.

 

بدون بوجاری کردن این محصول فروش آن ارزش چندانی ندارد بنابراین ابتدا باید بوجار و تمیز گردد و سپس از آن استفاده نمود.

 

قیمت این محصول همانند سایر محصولات که تحت تاثیر نوسانات شدید ارز قرار گرفته بودند به شدت بالا رفته است و چند برابر شده است که این موضوع توان خرید بسیاری از مشتریان را برای خرید این محصول پایین آورده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنیال کنید
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.