لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری
لوبیا سفید بوجاری :

از فواید این لوبیا می توان به  تقویت حافظه و تقویت قلب و پیشگیری از بیماری های سرطان و دیابت و بیماری های قلبی و عروقی و تنظیم فشار خون ، درمان کم خونی ، سلامت دندان اشاره کرد البته لوبیا برای مردان و زنان از فواید بسیار زیادی برخوردار می باشد.

 

از فواید لوبیا برای زنان می توان به جلوگیری از بیماری های مزمن در زنان و همچنین برای رشد و ترمیم در زنان و از فواید لوبیا برای مردان به رشد سلول های جدید بافت ها و ماهیچه ها و استخون ها جدید در بدن مردان اشاره کرد.

 

مضرات لوبیا سفید بوجاری :

از مضرات این لوبیا می توان گفت که تمامی لوبیاها غنی از فیبر هستند و خوردن بیش از حد لوبیا باعث شکم درد و درد معده و دیر هضم شدن در معده می شود خوردن لوبیا سفید به صورت خام به صورت زیاد برای بدن سمی می باشد و استفاده زیاد آن ها در کودکان بسیار زیاد توصیه نمی شود چون به علت غنی بودن می تواند زیان آور باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  یکی از لوبیا‌های جادویی که خواص شگفت انگیزی را در خود پنهان کرده است لوبیا سفید است.

mehrgrains.photo.white beans
لوبیا سفید بوجاری خمین از جمله حبوباتی می باشد که در بازار ایران خریداران زیادی داشته و همواره علاوه بر عرضه داخلی به کشورهای همسایه نیز صادرات می شود.

روش کاشت لوبیا سفید بوجاری :

 

روش کاشت لوبیاها در ایران بسیار متنوع است. زیرا لوبیاها به خاک بسیار حساس می باشند و به خاک زود واکنش نشان می دهند. و اگر خاک مناسب باشد زود جوانه زده و رشد بهتری نسبت به مناطق دیگر می کند. خشم کاری آنها به صورت ماشین صورت می گیرد و بعد از آن بذر و آبیاری آن انجام می پذیرد.

 

اما میزان آبیاری لوبیا به موقعیت مکانی و جغرافی هر مکان بستگی دارد در مناطقی که خشکسالی زیاد وجود دارد آبیاری زیاد صورت می گیرد. و در مناطقی که حاصلخیزی وجود دارد کم صورت می گیرد و در مناطق کم آب محصول کم به دست می آید و لوبیا به کود شیمیایی و کود آهن به موقع بستگی دارد.

mehrgrains.split pea
قیمت لوبیا می تواند متفاوت باشد. از این لحاظ که محصولات خرمنی و بوجاری و همچنین دستچین به دلیل کیفیت های متفاوت دارای قیمت مختلفی بوده بازار خرید متناسب با کیفیت خود را دارند.
عوامل موثر بر قیمت لوبیا سفید بوجاری :

ارقام لوبیا انواع مختلفی دارد. قیمت لوبیا از لحاظ کیفیت و یک دست بودن می تواند در قیمت لوبیا سفید بوجاری تاثیر بگذارد و البته محصولات هر استانی می تواند متفاوت باشد.

مثلا قیمت لوبیا سفید بوجاری که این لوبیا در استان خورستان کشت می شود نمی توان با لوبیا سفید بوجاری که در استان تهران کشت می شود قیمت یکسانی داشته باشد.

عوامل دیگری هم بر قیمت لوبیا می تواند تاثیر بگذارد کیفیت و یکدست بودن آن در بازار و رساندن آن به دست مشتری میتوان اشاره کرد.

میزان عرضه و تقاضا بین فروشنده و مشتری و میزان واردات و صادرات به کشور های همسایه و ارزش پول ملی میتواند در قیمت لوبیا سفید بوجاری تاثیر بگذارد.

چرا نباید لوبیا سفید را به صورت خام مصرف کرد ؟ 

 

حبوبات دارای لکتین می باشند که مصرف خام آن ها میتواند برای بدن انسان سمی باشد.

حبوبات باید در مناطق حاصلخیز کشت شوند. کشت با کیفیت بستگی به شرایط آب و خاک یک منطقه دارد. لوبیا سفید در شهرهایی همچون خمین ، ازنا ، دهاقان و … کشت می شود. لوبیا سفید خمین دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار خوبی می باشد.

لوبیا ارقام مختلفی دارد که در مناطقی از جمله خمین و ازنا شاهد تولید تمامی ارقام این محصول هستیم.
صادرات و واردات لوبیا سفید بوجاری :

 

لوبیا سفید بوجاری عمدتا یک محصول داخلی است که در کشور ایران تولید می شود و این  محصول با کیفت زیاد برداشت می شود و به کشور های داخلی و خارجی فرستاده می شود و البته باید گفت که تاجران و بازرگانان زیادی در خارج از مرز ها و کشور ها هستند که خواستار این محصول هستند.

 

این محصول ( لوبیا سفید بوجاری ) به مرز های عراق صادر می گردد از آنجایی که ایران بیشترین واردات و صادرات خود را به کشور عراق را دارد ، تولید لوبیا سفید با کیفیت در مناطق مختلف ایران شرایطی را فراهم آورده است که بتواند نه تنها وارد کردن به بازار های داخلی بلکه بتواند به بازار های خارجی هم صادر نماید.

 

و از این راه ایران توانسته است سود بسیار مفیدی را به دست بیارد و بتواند خود را در صادرات و واردات حبوبات به جایگاه بسزایی برساند کشور ایران در زمینه صادرات و واردات فعالیت بسزایی دارد و صادرات حبوبات خود را به کشور های تاجیکستان ، عراق ، روسیه ، هندوستان ،  ترکمنستان ، ایران بیشترین واردات و صادرات حبوبات خود را به ایران کشور ها انجام می دهد.

 

حبوباتی که به این کشور صادر می شوند در بسته بندی ویژه و سورتینگ انجام میگیرد تا مورد پسند بازرگانان و مشتری ها قرار بگیرد تا اعتماد بیشتری نسبت به صادرات و واردات و جذب مشتری صورت بگیرد.

به گزارش آسان طب ، لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال‌ های ‏آزاد بدن می شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

navy-bean-vohfood-1
از جمله ارقام لوبیا که با کیفیت بسیار بالایی در این مناطق تولید می شود می توان به لوبیا قرمز ، لوبیا سفید ، لوبیا چیتی اشاره نمود.
فروش لوبیا سفید بوجاری :

 

لوبیا ارقام مختلفی دارد که در مناطقی از جمله خمین و ازنا شاهد تولید تمامی ارقام این محصول هستیم. از جمله ارقام لوبیا که با کیفیت بسیار بالایی در این مناطق تولید می شود می توان به لوبیا قرمز ، لوبیا سفید ، لوبیا چیتی اشاره نمود. این مناطق به دلیل دارا بوده زمین های مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، همواره به تولید بهترین نوع این محصولات می پردازند.


لوبیا سفید بوجاری خمین از جمله حبوباتی می باشد که در بازار ایران خریداران زیادی داشته و همواره علاوه بر عرضه داخلی به کشورهای همسایه نیز صادرات می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.