قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید معمولا به دو صورت لوبیا سفید دستچین و لوبیا سفید بوجاری شده در بازارتوزیع می شود. تفاوت قیمت لوبیا سفید در میزان تمیز بودن آن است. برای اطلاعات دقیق درمورد قیمت لوبیا سفید این مقاله را مطالعه نمایید.

 لوبیاها به چه صورتی در بازار عرضه می شوند ؟

 

1 . ( به حال خود) : این نوع لوبیا توسط کشاورز عرضه می شود.

2 . ( به صورت بوجاری  ) : روشی است محصولاتی که کشاورزی شده توسط کارگاه هایی که مجهز به دستگاه بوجاری هستند ، بوجاری شده و در بازار توزیع می شود که چوب و سنگ معمولا جدا می شود اما لوبیاهای خرد و  ضعیف تر جدا نمی شود. 

3 . ( به صورت دستچین ) : در این نوع روش لوبیاها به صورت سنتی و مکانیکی دستچین میشوند.

لوبیا سفید خارجی :

 

نمونه لوبیا سفید خارجی که در بازار خرید و فروش میشود به صورت دستچین هستند که واردات لوبیا سفید خارجی نسبت به دیگر لوبیاها کمتر است.

 

برای اطلاع دقیق و کامل در مورد لوبیا سفید خارجی با ما در تماس باشید.

لوبیا سفید خمین :

 

لوبیا سفید خمین و دیگر لوبیاها به دو صورت بوجاری و دستچین  در بازار عرضه می گردد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

 

بهترین نوع لوبیا سفید خمین که به صورت دستچین می باشد توانسته علاوه بر جذب مشتریان داخلی ، طرفداران بسیاری در خارج از کشور از جمله کشور عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس برای خود پیدا کند ، که این موضوع هر ساله خصوصا در ایام اربعین به دلیل افزایش تقاضای این محصول جهت صادرات به کشور عراق ، قیمت آن نیز افزایش یافته و این موضوع باعث به هم خوردن نظم بازار داخلی می شود.

mehrgrains.photo.white beans
لوبیا سفید کاربرد گسترده ای در نیروی دریایی دارد که از این لوبیا به عنوان بخش اصلی رژیم غذایی سالم برای ملوانان استفاده می شود.
تفاوت قیمت لوبیا سفید بوجاری و لوبیا سفید دستچین :

 

از عواملی که باعث میشود قیمت لوبیا سفید دستچین نسبت به لوبیا سفید بوجاری گرانتر باشد این است که لوبیاهایی که برای صادرات مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین برای کارخانجات ارسال میشود به صورت دستچین شده میباشد.

 

لوبیا سفید از حبوبات محبوب به شمار می آید. و دارای ارزش غذایی و پروتئین بالایی است. و به همین دلیل در بسیاری از کشور ها جزء غذای اصلی محسوب می شود. لوبیا سفید بوجاری شده دارای ضایعات کمی است و قیمت کمتری نسبت به لوبیا سفید دستچین دارد. ولی لوبیا سفید دستچین بدون ضایعات بوده و کاملا تمیز است.

انواع لوبیا سفید :

 

  • لوبیا سفید ایرانی : لوبیا سفید ایرانی که در استان های مرکزی ، کرمانشاه ، لرستان و … کشت می شود.
  • لوبیا سفید خارجی : لوبیا سفید قرقیز که از کشور قرقیزستان وارد می شود.
  • به طور کلی لوبیا سفید ایرانی ریزتر از لوبیا سفید خارجی است.
mehrgrains.white beans
آخرین تحقیقات نشان می دهد که مصرف لوبیای سفید می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
خواص لوبیا سفید ایرانی :

 

لوبیا سفید ایرانی به میزان قابل توجهی کربوهیدرات دارد که در ۲ کشور آمریکا و بریتانیا خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. لوبیا سفید در طب سنتی نیز استفاده می‌شود و خواص فراوانی دارد به همین دلیل گفته می‌شود که لوبیا سفید غنی از خواص و فواید می باشد.

 

لوبیا سفید یک محصول داخلی خوش خوراک می باشد این محصول در داخل کشور کشت می‌شود و بعد از برداشت آن روانه بازار داخلی می‌شود البته لازم است این را نیز بدانید که بلافاصله بعد از کشت این محصول وارد بازار داخل نمی‌شود چرا که بعد از کشت به بوجاری و تمیز کردن نیاز دارد تا ابتدا تبدیل به یک محصول باکیفیت گردد و بعد وارد بازار شود.

 

بدون بوجاری کردن لوبیا سفید فروش آن ارزش چندانی ندارد بنابراین ابتدا باید بوجار و تمیز گردد و سپس از آن استفاده نمود. قیمت این محصول همانند سایر محصولات که تحت تاثیر نوسانات شدید ارز قرار گرفته بودند به شدت بالا رفته است و چند برابر شده است که این موضوع توان خرید بسیاری از مشتریان را برای خرید این محصول پایین آورده است.

شکل ظاهری لوبیا سفید مرغوب :

 

  • لوبیا سفید دستچین یا بوجاری
  • یک دست بودن دانه ها
  • تازه بودن لوبیا سفید 
  • لوبیا سفید درشت یا ریز
mehrgrains.photo.beans.white
لوبیا سفید فیبر بسیار بالایی دارد، که جز کلیدی برای سلامت معده و روده است.
عوامل موثر بر قیمت لوبیا سفید :

 

 قیمت لوبیا سفید در بازار به زمان کشت و همچنین نوع بذر آن بستگی دارد. هر چه بذر با کیفیت تر باشد به همان اندازه محصول بهتر و قیمت بالاتری دارد. اگر بذر کاشته شده اصلاح شده باشد محصولی مرغوبتر و خوش پخت تر برداشت می شود که در قیمت لوبیا سفید تاثیرگذار است.
 
  • اندازه ی دانه های لوبیا سفید
  • یکدست بودن دانه های لوبیا سفید
  • بوجاری یا دستچین بودن لوبیا سفید
  • کیفیت لوبیا سفید
  • نوسانات بازار

به گزارش واحد خبر و رسانه فروشگاه سلامت محور باقیات ، لوبیا سفید یک طبقه متفاوت از رایج ترین لوبیاهایی که در جهان یافت می شود ، به طور علمی نام آن به عنوان فاسولوس وولگاریسمی می باشد.

لوبیا سفید حاوی ویتامین B1 (تیامین) فراوان است. این ویتامین برای سلامت مغز و عملکرد های شناختی نقش حیاتی دارد.
قیمت به روز لوبیا :

 

دریافت قیمت روز حبوبات برای هر خریدار و فروشنده ای امری بسیار مهم می باشد. چنانچه یک محصول می تواند به صورت لحظه ای با تغییر قیمت همراه باشد. لوبیا سفید ایرانی از جمله محصولاتی می باشد که با توجه به میزان صادرات ، همواره تهیه این محصول در بازار حبوبات با قیمت بالایی همراه می باشد.

 

این محصول که در بسیاری از مناطق کشور ما از جمله ازنا ، خمین ، اراک و همچنین شهرستان های همچون سیستان و بلوچستان ، کهکیلویه و بویراحمد و … تولید می شود همواره با کیفیت های مختلفی در بازار موجود می باشد.

برای اطلاع کامل و دقیق در مورد قیمت لوبیا سفید با ما در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.