لوبیای چشم سیاه و اطلاعاتی درباره آن

لوبیای چشم سیاه و اطلاعاتی درباره آن
آیا می دانید لوبیا چشم بلبلی چه خواص و فوایدی دارد ؟ در ادامه با تمام خواص ، فواید و هر آنچه که باید درباره لوبیای چشم سیاه بدانید آشنا خواهید شد.
mehrgrains.photo.Blue-eyed beans
لوبیا چشم بلبلی سرشار از پروتئین گیاهی بوده و به دلیل مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن به عنوان یکی از مفید ترین حبوبات معرفی میگردد.

لوبیا چشم بلبلی یکی از حبوباتی است که معمولا توسط هندی ها زیاد استفاده می شود ، البته که یکی از غذاهای محبوب آفریقایی ها نیز محسوب می شوند. این لوبیاها بیضی شکل هستند و در بالای قسمت خود چشم سیاه دارند.

 

شما می توانید لوبیای چشم بلبلی را به سوپ های مورد علاقه خود اضافه کنید ، از آنجایی که غنی از مواد مغذی ضروری هستند ، می توان آنها را به عنوان یک انتخاب سالم در رژیم غذایی روزانه خود در نظر گرفت. همچنین به جلوگیری از چندین بیماری مختلف و سلامت بدن کمک می کند.

Blue-eyed beans.photo
لوبیا چشم بلبلی یکی از حبوبات بسیار مفید و مغذی است. بالا بودن میزان پروتئین در آن و وجود فیبر سبب خواص متعددی از آن شده است.
تاریخچه لوبیا چشم بلبلی :

 

لوبیا چشم بلبلی از نظر علمی در دسته ویگنا قرار میگیرد ، این نوع لوبیا با دیگر انواع لوبیا مثل لوبیا سفید ، لوبیا چیتی و … فرق میکند و در دسته ای متفاوت قرار میگیرد.

 

آنچه در مورد لوبیا چشم بلبلی گفته میشود این است که منشا این لوبیا در شمال آفریقا است و حدودا 3000 سال پیش در هند کشت میشده است و هم اکنون نزدیک به 10 میلیون هکتار از مزارع سرتاسر دنیا زیر سطح کشت این نوع لوبیا است.

photo.Blue-eyed beans
لوبیا چشم بلبلی دربردارنده ترئونین می‌باشد که تولید آنتی بادی‌ ها در بدن را افزایش می‌دهد و از این طریق به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛ لوبیا چشم بلبلی ، عضوی از خانواده حبوبات و لوبیا‌ها محسوب می‌شود که بیشتر در مناطق گرمسیر رشد می‌کند.

مزایای سلامتی استفاده از لوبیا چشم بلبلی :

 

1. یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها :

لوبیا چشم بلبلی حاوی آنتی اکسیدان هایی با کیفیت بالا است ، که برای خنثی کردن فعالیت های رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلول های سالم و DNA عمل می کند.

2. لوبیا چشم بلبلی برای درمان دیابت :

 

مقدار فیبر بالای موجود در لوبیا چشم بلبلی در مشکلات سلامتی مرتبط با دیابت موثر است ، زیرا کمک می کند تا کنترل موثری برای شکر جذب شده توسط بدن داشته باشد.

3. لوبیا چشم بلبلی برای درمان بیماری های قلبی و عروقی :

 

لوبیای چشم بلبلی غنی از فلاونوئید هایی است که به درمان برخی از مشکلات مختلف قلبی و عروقی کمک می کند. با افزودن این حبوبات به رژیم غذایی خود می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش دهید.

4. لوبیا چشم بلبلی برای متعادل نگه داشتن سطح کلسترول :

 

محتوای فیبر محلول و پروتئین موجود در لوبیا چشم بلبلی به کاهش میزان کلسترول بد و ارتقاء سلامت قلب کمک می کند و فیتواسترول موجود در لوبیا چشم بلبلی به حفظ تعادل کلسترول بدن نیز کمک خواهد کرد.

لوبیا چشم بلبلی ، به ویژه سفید خامه‌ای ، قهوه‌ای روشن ، سیاه و قرمز ، دارای عوامل آنتی اکسیدانی ، ویتامین A و ویتامین C است.
ارزش غذایی لوبیا چشم بلبلی :

 

هر صد گرم لوبیا چشم بلبلی ۱۳ کالری دارد. این دانه‌ های با ارزش مواد معدنی مختلفی از جمله :

 

کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، ویتامین‌ های گروه ب و پروتئین را در دل خود جا داده است ، همچنین سرشار از نشاسته ، انواع امینو اسید‌ها و استیگماسترول است.

برای اطلاعات بیشتر درمورد انواع لوبیا چشم بلبلی و تفاوت آن این مقاله را مطالعه نمایید.

photo.mehrgrains.Blue-eyed beans
پروتئین بالای لوبیا چشم بلبلی نیز برای پوست ما بسیار مفید است. این فرآیند ترمیم پوست را تسریع کرده و به حفظ سلامت آن کمک می‌کند.
مضرات لوبیا چشم بلبلی :

 

مصرف بیش از اندازه لوبیا چشم بلبلی به دلیل پروتئین زیاد برای کسانی که دارای نقرس و یا اسید اوریک بالای خون هستند ، زیان آور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.