انواع ذرت در بازار ایران(+فایل ویدئویی)

انواع ذرت در بازار ایران(+فایل ویدئویی)

در این مقاله به انواع ذرت میپردازیم برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید ذرتی که به عنوان پاپ کورن معروف است خارجی است و از برزیل و آمریکای لاتین وارد ایران میشود.

Foreign corn.photo
ذرت خارجی

مهم ترین شرکت وارد کننده ذرت شرکت فرانامان پارس با برند بسیار معروف تیبا است و با انواع مختلف خود به اسم تیبای سفید،سبز،طلایی،توپی و ذرت تورا است.

corn-cobs-
ذرت

 که تقریبا نیاز بازار را تامین میکنند و جای رقابتی برای برند های کرون،سون استار و آرژانتین نگذاشته و ذرت در کیسه های 20 و 30  کیلویی معامله میشود

ذرت

انواع ذرت:

 

 برخلاف غلات و حبوبات قیمت برحسب کیسه معیار بازار محسوب میشود.درمورد کیفیت ذرت هرچه طلایی و درشت تر باشد بهتر باز میشود و به دو شکل توپی و پروانه ای موجود هست و مصرف زیادی در بازار دارد.

ذرت توپی
ذرت پروانه ای

تاریخ ذرت به دلیل حساسیت این محصول جهت باز شدن خیلی حائز اهمیت است و به تاریخ محصول هنگام خرید و فروش توجه کنید.

ذرت در فصل سرما مصرف چندبرابری دارد و به طبع با گرما و سرما قیمت این محصول تغییر میکند.

ذرت دامی:

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مفید، با اشاره به گزارشی مبنی بر استفاده از ذرت دامی در تولید فرآورده‌های اسنک و غلات حجیم‌شده، گفت:

 

بلافاصله پس از اعلام این گزارش، طی بخشنامه‌ای از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته شد که مراتب وجود یا عدم وجود ذرت‌هایی با گرید دامی در کارخانه‌های تولید اسنک و غلات حجیم‌شده مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است ذرت تولید ایران که در اکثر مناطق کشور کشت میشود فقط مصرف دامی دارند و چون بذر اصلاح شده و کار شده ای وجود ندارد که از آن ذرت پاپ کورنی استفاده کرد فقط برای محصولات دامی مورد استفاده قرار میگیرد.

بازار غلات دنیا:

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، هفته گذشته گزارشی تحت عنوان «تخمین عرضه و تقاضای جهانی کشاورزی» از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) منتشر شد که حاوی اطلاعاتی بود که به نوعی چشم انداز بازار غلات دنیا را نشان می داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر

فایل ویدئویی مقاله ذرت پاپ کورن

مقالات مرتبط
قیمت ذرت در بازار امروز(بهمن99)

قیمت ذرت در بازار امروز(بهمن99)

همه چیز درباره انواع ذرت

همه چیز درباره انواع ذرت

انواع ذرت در بازار ایران(+فایل ویدئویی)

انواع ذرت در بازار ایران(+فایل ویدئویی)

تولید انواع ذرت

تولید انواع ذرت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.