آشنایی کامل با برنج1121هندی و مضرات آن

آشنایی کامل با برنج1121هندی و مضرات آن

برنج هندی،محصولی مصنوعی ا‌ست که چند سالی است مهمان سفره‌های مردم ایران به‌ویژه مردم مناطق جنوبی کشور است. محصولی که با وجود تبلیغات بسیار زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گلستان محمد صادق تجنگی در گفتگو با رادیو سلامت گفت: عمده برنج تولیدی در ایران در استان مازندران و گیلان کشت و تولید می‌شود. به طور کلی تولیدات برنجدر ایران به ارقام محلی و پر محصول تقسیم شده است.

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد انواع برنج ایرانی و جایگاه آن این مقاله را مطالعه نمایید.

Indian Rice.photo
برنج هندی:

 

معروف‌ترین تولیدکننده این نوع برنج، هندی‌ها هستند. آنها که به کمک رودخانه‌های پرآب گنگ و براهماپوترا و همچنین باران‌های موسمی میلیون‌ها هکتار زمین را زیر کشت برنج برده‌اند، اکنون صادرکننده بزرگ آن به‌شمار می‌رود.

 

برنجی که خود نام آن را (باسماتی) گذاشته‌اند اما با آن باسماتی قدیمی بسیار متفاوت است. ایران یکی از کشورهای بزرگ مصرف‌کننده برنج به‌شمار می‌رود و معمولا در خانه‌های هر ایرانی به‌صورت میانگین هفته‌ای چند وعده پخت می‌شود.

برنج باسماتی:

 

بر اساس گزارش انجمن دیابت کانادا برنج باسماتی شاخص گلوکز برابر با ۵۶ تا ۶۹ دارد که آن را برای استفاده افراد دیابتی در مقایسه با مواد خوراکی که از آرد سپید تهیه گشته‌اند مناسب می‌سازد.

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد انواع برنج این مقاله را مطالعه نمایید.

photo.Indian Rice
انواع برنج هندی
برنج هایی با نام1121:

 

برنج‌هایی که با نام «1121» وارد کشور شده و اکنون به‌شکل گسترده در خانه‌ها، رستوران‌ها و ادارات دولتی و خصوصی استفاده می‌شوند، از همان ابتدا هم مشکل داشتند.

 

دانه بلند و قیمت به‌نسبت ارزان آن در برابر برنج وطنی باعث شده بود تا خانواده‌های ایرانی که روز به ‌روز از توان خریدشان در دولت مهروز کاسته می‌شد، سراغ این محصول بروند، شاید شکم خود را سیر کنند.

 

اما نمی‌دانستند 1121 سم هندی است که ذره ذره شیره ملتی را می‌مکد و هزینه‌های گزافی را روی دست دولت و مردم می‌گذارد.

ehrgrains.Indian Rice
برنج هندی

برنج هندی یکی از مهمان های دائمی سفره بسیاری از مردم ایران است. برنج محصول کشاورزی و از دسته خشکبار است که به عنوان یکی از غذاهای مشترک تمامی مردم آسیا به شمار می رود، و گونه های مختلفی از این محصول در سرتاسر قاره کهن آسیا تولید می شود.

برنج هندی یکی از ارقام برنج خارجی در ایران است. برنج های خارجی موجود در بازار ایران را می توان براساس کیفیت به دسته های مختلفی تقسیم نمود.

 

متاسفانه در سال های اخیر رقم های بی کیفیت و مشکوکی به صورت قاچاق و یا گاها با نظارت نهادهای دولتی وارد بازار ایران شده اند که،در مورد سلامت و کیفیت آن تردید بسیار وجود دارد.

photoo.Indian Rice
برنج هندی

چرا برنج هندی قد می کشد؟

 

برنج هندی و انواع آن محصولاتی هستند که قد کشیدن دانه هایشان در برابر قیمت پایین آنها مهمترین ویژگی آنهاست. و در واقع دلیل اصلی اینکه این محصولات در رستوران ها و مراکز تهیه غذا به صورت گسترده استفاده می شوند همین موارد هستند.

 
در مورد قد کشیدن برنج هندی دلایلی مختلفی ارائه شده است از جمله:

 

اولین دلیل این است که این محصولات به صورت نیم جوش و یا پاربویل تولید می شوند. در این روش برنج ها را پس از برداشت یا فرآوری، در دمای ۷۰ الی ۸۰ درجه نیم جوش می کنند.

 

و پس از آن در معرض هوا خشک کرده و به بازار عرضه می کنند. در واقع دلیل اصلی اینکه این محصولات شفاف بوده و در پخت قد کشیده، و به یکدیگر نمی چسبند،همین موارد است.

برنج هندی

 به گزارش پایگاه خبری گلونی کشت برنج مراحل مختلفی دارد که برای به دست آمدن برنج مرغوب باید تمامی مراحل با دقت کامل و درست انجام شود.

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه کشت برنج و شرایط آن این مقاله را مطالعه نمایید.

مهمترین برندهای برنج هندی که در ایران عرضه می شوند عبارتند از:

 

محسن، احمد، مژده، خاطره، طبیعت، تبرک، آوازه، هاشمی ۱۱۲۱، کیمیا و میعاد. این محصولات امروزه به صورت گسترده در سرتاسر ایران به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سابقه کشت برنج در جهان به بیش از 4 هزار سال می‌رسد. این سابقه در ایران 2500 ساله است که عمدتا در نواحی خزری و حاشیه خلیج فارس و عمان کشت می‌شده است.

photo.Famous rice
برنج آوازه
Mohsen rice.photo
برنج محسن
Good news rice.photo
برنج مژده
برنج طبیعت

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت برنج در بازار امروز(بهمن99)

قیمت برنج در بازار امروز(بهمن99)

بررسي رابطه قيمت برنج داخلي با قيمت برنج هاي وارداتي

بررسي رابطه قيمت برنج داخلي با قيمت برنج هاي وارداتي

آشنایی با برنج1121 پاکستانی و انواع آن

آشنایی با برنج1121 پاکستانی و انواع آن

آشنایی کامل با برنج1121هندی و مضرات آن

آشنایی کامل با برنج1121هندی و مضرات آن

در کجای ایران برنج کشت میشود؟(+فایل ویدئویی)

در کجای ایران برنج کشت میشود؟(+فایل ویدئویی)

همه چیز درباره برنج سفید

همه چیز درباره برنج سفید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.