لوبیا قرمز و انواع آن در ایران ( + فایل ویدئویی )

لوبیا قرمز و انواع آن در ایران ( + فایل ویدئویی )

هر چقدر لوبیا جگری رنگ و یکرنگ باشد ارزش آن در بازار بالا است. سایز لوبیا قرمز معمولا 9 میلی متر و هر چه درشت تر باشد بهتر است.

Red beans.photo
خواص لوبیا قرمز ، تنها مربوط بـه محتوای غنی آن از فیبر و مواردی کـه گفته شد نیست. لوبیا قرمز همچنین مملو از آنتی اکسیدان‌ هم هست.

و در ایران با استان های مرکزی و استان زنجان شناخته میشود. که برند ترین شهرها ازنا و خمین و شهرستان هیدج است.

لوبیا قرمز دارای مواد مغذی ضروری اسـت کـه بـه رشد و سلامت کودکان کمک می کند. آن‌ ها حاوی مقادیر بالایی از کلسیم و پتاسیم هستند کـه بسیار برای سلامت و تقویت استخوان ‌ها ضروری‌ اند.

ناگفته نماند این نوع لوبیا هم مثل اکثر حبوبات در مناطق سردسیر قابل کشت است و استان لرستان ، همدان نیز از تولید این محصول بی نسیب نیستند.

در جنوب استان اصفهان و فارس نیز مقدار قابل توجهی به بازار عرضه میشود و در کیسه های نارنجی رنگ سه کیلویی و عدس بوجار به بازار عرضه میشود.

photoo.beans red
لوبیا قرمز غنی از پروتئین ، فیبر ، کلسیم ، آهن ، منیزیم و ویتامین B۶ اسـت و میزان این مواد نسبت بـه بسیاری مواد غذایی دیگر در لوبیا قرمز بیشتر اسـت.
لوبیای  خارجی :

 

و جدیدا دستگاه های کالرسورتر آمده که این لوبیا را دست چین میکند. لوبیای خارجی هم از کشورهای اتیوپی که با سایز ریزتر و رنگ سیاه تر در کیسه های 45 گرمی و قیمت مناسب که جهت مصارف ارگان ها استفاده میشود ، از بنادر چابهار و بندر لنگه وارد ایران میشود.

 

به گزارش خبرنگار مهر لوبیا قرمز مدت طولانی‌ تری به شما احساس سیری می‌دهد زیرا فیبر های حل‌ شدنی دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه این لوبیا این مقاله را مطالعه نمایید.

دستگاه مولتی کالر سورتر حبوبات جهت جدا سازی ضایعات از جمله محصولات آفت زده ، خرد شده ، سوراخ دار ، با رنگ متفاوت و …. از محصول اصلی می باشد.

همچنین از کشور قرقیزستان که لوبیای خیلی درشتی دارد از گمرک سرخس و مرز بازرگان وارد ایران میشود و در معروف ترین شرکت های لپه بسته بندی ، بسیار قابل استفاده است.

Coarse red beans.photo
لوبیا قرمز قرقیزستان جزء حبوبات با کیفیت وارداتی بوده که پس از واردات توسط شرکت های وارد کننده در بازار های داخلی کشور به طور عمده به فروش میرسد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و عوامل موثر بر قیمت آن این مقاله را مطالعه نمایید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری ، بررسی قیمت خرید عمده و خرده‌ فروشی حبوبات و خواربار در بازار حاکی از افزایش قیمت‌ هاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر

فایل ویدئویی مقاله لوبیا قرمز

مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.