لوبیا قرمز

لوبیا قرمز
فواید لوبیا قرمز :

 

لوبیا قرمز مانند حبوبات دیگر خاصیت های بسیار مهم برای بدن دارد که از فواید آن می توان به سلامتی پوست ، پروتین بالا ، درمان میگرن ، جلوگیری از بیماری دیابت ، کاهش بروز بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد.

 

مضرات لوبیا قرمز :

 

لوبیا قرمز از آنجا که برای بدن فواید بسیاری دارد. البته در جای فواید مضرات خود را هم دارد لوبیا قرمز که از هموگلپین زیادی که دارد باعث حالت تهوع ، شکم درد و … اشاره کرد.

روش کاشت لوبیا قرمز :

 

کاشت لوبیا به آب و هوا و زمین و خاک و موقعیت هوایی آن بستگی دارد که گیاهی زود کوتاه بوده و از مناطق گرمسیری است که در مناطق گرم سیری کاشت می شود. و اگر دمای درجه ای حرارت از 10 سانتی گراد باشد می توان آن را کشت کرد در زمان کاشت لوبیا دمای هوا بین 13 الی 14 درجه سلسیوس و دمای خاک 16 درجه سلسیوس باشد لوبیا از تنوع زیادی از نظر عادت رشدی ویژگی های رویشی و شکل و رنگ دارد.

 

در زمان کاشت لوبیا خاک دارای رطوبتی مناسب باشد اگر خاک دارای رطوبت زیاد باشد با انجام عملیات خاک ورزی خاک متراکم شده و در طول فصل نمی تواند در خاک نفوذ کند.

 

و بعد از هریم کاری و کاشت لوبیا ، آبیاری آن است که آبیاری این نوع از لوبیا بسیار حساس است و بعد از کاشت آن کوددهی است چون که لوبیا جز لگوم ها است می تواند نیتروژن مورد نیاز را تامین کند.  

عوامل موثر بر قیمت لوبیا قرمز :

 

عوامل موثری هم در قیمت لوبیا قرمز تاثیر دارد که از این عوامل میتوان به نرخ ارز ، میزان تولید ، واردات و صادرات محصول به کشور های همسایه است که در قیمت لوبیا تاثیر میگذارد می تواند باشد و از موارد دیگر عوامل موثر می توان به کیفیت و یکدست بودن لوبیا قرمز در بازار اشاره کرد که هر چه قدر تولید و برداشت لوبیا تمیز و یکدست باشد و به دست مشتری در بازار برسد در قیمت لوبیا هم افزایش می دهد و اما اگر بر عکس این ها باشد قیمت لوبیا را کاهش خواهد داد.

 

و البته لوبیا قرمز بر سایز های ایرانی و خارجی بودن آن ها متفاوت است و قیمت آن ها با هم دیگر فرق دارد. و لوبیا قرمز در ایران در استان ها با آب و هوای متفاوت کشت می شود. و با توجه به این که اگر لوبیا را با حجم زیاد خریداری شود بر قیمت لوبیا کاهش می گذارد اما اگر لوبیا را با حجم کم خریداری شود قیمت آن افزایش می یابد.

واردات و صادرات لوبیا قرمز :

 

لوبیا قرمز یکی از محصولات مصرفی ایران است که در برخی از استان های ایران برای تامین نیاز های داخلی تولید می شود باید گفت که لوبیا قرمز به صورت عمده که محصول ایرانی می باشد یا خارجی آن به قیمت متفاوت عرضه می شود.

 

صادرات لوبیا قرمز در کشور ایران رونق بسیار زیادی گرفته است چون که تمامی کشورها سعی دارند که لوبیا قرمزی که در کشور خود به کاشت رسانده اند را به فروش برسانند.

 

در زمینه واردات لوبیا به دو صورت انجام می شود که این دو نوع عبارت اند : لوبیا قرمز اتیوپی ، لوبیا قرمز قرقیز ، به کشورها صادر شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این لوبیاها به صورت فله ای بسته بندی شده و به کشور های دیگر صادر می شوند و این کشور ها از جمله می توان عراق ، پاکستان ، افغانستان ،  را نام برد که به صورت فله ای صادر می شوند و در بازار عراق بسیار سر و صدایی بر پا کرده است و برای خود مشتری های زیادی کسب کرده است.

 

 لوبیا قرمز صادراتی در دو نوع کپسولی و قلمی در بازار عرضه می شود که بر حسب مشخصات ظاهر و نام گذاری از نظر کیفیت در ارزش غذایی هیچ تفاوتی ندارند.

 

خریداران لوبیا قرمز با شناخت انواع لوبیا قرمز موجود در بازار که مد نظرشون است را انتخاب کرده و با قیمت مناسب خریداری می کنند.

خواص لوبیا قرمز :

 

لوبیا قرمز برای تقویت حافظه :

 

لوبیا قرمز منبعی غنی از ویتامین B1 است ، به همین دلیل می‌تواند تا حد زیادی به عملکرد‌های سالم مغز کمک کند. وجود مقادیر بالای ویتامین B1 می‌تواند در ایجاد انتقال دهنده مهم عصبی که عملکرد مناسب مغز را تقویت می‌کند و موجب افزایش تمرکز حافظه می‌شود کمک کننده و مفید باشد. علاوه بر این لوبیا قرمز در کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر و زوال عقلی هم بسیار تاثیرگذار است.

 

لوبیا قرمز برای کاهش کلسترول بد :

 

لوبیا قرمز به کمک مقادیر بالای کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر رژیمی موجود در خود موجب کاهش سطح کلسترول در خون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

 

لوبیا قرمز برای تقویت سیستم ایمنی :

 

لوبیا قرمز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است و به کمک این آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کرده و آن‌ها خنثی می‌کند و در نتیجه از سلول‌های بدن محافظت می‌کند و از این طریق می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 

لوبیا قرمز برای سلامت قلب :

 

وجود مقادیر بالای منیزیم در لوبیا قرمز بر میزان کلسترول تأثیر می‌گذارد و به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌های قلبی  عروقی مانند سکته ، انتقال شریان‌‌ها و غیره مبارزه کند و موجب حفظ سلامت و قدرت قلب شود.

 

لوبیا قرمز برای تقویت استخوان‌ها :

 

لوبیا قرمز حاوی منگنز و کلسیم است و بهدکمک این مواد معدنی موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می شود. همچنین لوبیا قرمز با فولاتی که در خود دارد نیز می‌تواند به حفظ سلامت استخوان و مفصل کمک کنند و خطر ابتلا بیماری‌های استخوانی و شکستگی استخوان را کاهش دهد.

 

لوبیا قرمز برای جلوگیری از سرطان :

 

لوبیا قرمز یک منبع عالی از منگنز است و منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و موجب خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال های آزاد بدن می‌شود.

 

همچنین لوبیا قرمز حاوی ویتامین K است و که برای محافظت از سلول‌های بدن از استرس اکسیداتیو که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان حیاتی هستند ، محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کولون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
mehrgrains.telegram.phooto
کانال تلگرامی حبوبات مهر
مقالات مرتبط
قیمت لوبیا سفید

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا سفید بوجاری

لوبیا چیتی خارجی

لوبیا چیتی خارجی

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا چیتی فله

قیمت لوبیا سفید1400

قیمت لوبیا سفید1400

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

تولید کننده مرغوب ترین لوبیا ایرانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.